|
Studie chování ručičky rychloměru při dopravní nehodě
Polnický, Václav ; Sojka, Jiří (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá možností určení nárazové rychlosti vozidel při dopravních nehodách. Přínosem práce má být zjištění, zda zaseknuté ukazatele rychloměru nebo otáčkoměru, popřípadě jejich otisk v matnici, mohou být použity při analýze dopravních nehod. Výsledkem tedy je formulace, zda jsou tyto informace věrohodné, popřípadě za jakých okolností platí.
|
|
Srovnání vybraných silničních nehod se stávajícími nárazovými zkouškami
Rybková, Tereza ; Sojka, Jiří (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Tato diplomová práce představuje přehled základních sil působící na vozidlo, základní metody analýzy nehodových dějů a sběr dat použitých při analýze nehod, přehled základních biomechanických kritérií a limitů používaných při homologační zkoušce ochrany cestujících při čelním nárazu, používané nárazové zkoušky, homologační zkoušky a specifikace pro tyto zkoušky. Pozornost je zejména věnována nárazovým zkouškám Euro NCAP a homologačním zkouškám vozidel Škoda Octavia s cílem pokusit se je porovnat s vybranými nehodami z hlediska hloubky a charakteru deformace a vyhodnotit zjištěné porovnání.
|
|
Srovnání vybraných silničních nehod se stávajícími nárazovými zkouškami
Rybková, Tereza ; Sojka, Jiří (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Tato diplomová práce představuje přehled základních sil působící na vozidlo, základní metody analýzy nehodových dějů a sběr dat použitých při analýze nehod, přehled základních biomechanických kritérií a limitů používaných při homologační zkoušce ochrany cestujících při čelním nárazu, používané nárazové zkoušky, homologační zkoušky a specifikace pro tyto zkoušky. Pozornost je zejména věnována nárazovým zkouškám Euro NCAP a homologačním zkouškám vozidel Škoda Octavia s cílem pokusit se je porovnat s vybranými nehodami z hlediska hloubky a charakteru deformace a vyhodnotit zjištěné porovnání.
|
|
Studie chování ručičky rychloměru při dopravní nehodě
Polnický, Václav ; Sojka, Jiří (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá možností určení nárazové rychlosti vozidel při dopravních nehodách. Přínosem práce má být zjištění, zda zaseknuté ukazatele rychloměru nebo otáčkoměru, popřípadě jejich otisk v matnici, mohou být použity při analýze dopravních nehod. Výsledkem tedy je formulace, zda jsou tyto informace věrohodné, popřípadě za jakých okolností platí.
|